Rodriguez'in mutfağı

Adanali

Global Mod
Global Mod
Ana Vega Perez de Arlucea



26 Temmuz 2024 Cuma, 00:14





Yorum








olman gerekiyor kayıtlı Bu işlevselliğe erişmek için.


Giriş yapmak











  • Bağlantıyı kopyala






  • Naber






  • Facebook






  • X (eski adıyla Twitter)






  • LinkedIn






  • Telgraf






  • İş Parçacığı

Her yaz aynı nakaratın kaç kez tekrarlandığı önemli değil: “estar de rodríguez” (ya da andar de, estar de ve benzeri) tabirini sinemaya borçlu olduğumuz doğru değil. Vox populi neredeyse hiçbir zaman bir tane vermez, bu yüzden RAE'nin “ailesi uzaktayken, genellikle tatildeyken çalışmaya devam eden evli adam” olarak tanımladığı Rodríguez'in 'Sıcak Yaz' filminden gelmediğini keşfetmeniz sizi şaşırtmayacaktır. 'Bay Rodríguez'in' (1964).

José Luis López Vázquez, filmde karısı ve çocukları tatile dağlara giderken şehirde çalışmak zorunda kalan bir ofis çalışanı olan Pepe Rodríguez'i canlandırdı. Geçici olarak bekarlığa dönmenin ya da biraz saçını havaya atmanın hayalini kuran Bay Rodríguez, bir ders kitabı Rodríguez'di, ancak bu soyadının yeni bir anlam kazanmasının nedeni değil, daha önce kullanılmış bir terimin bir tezahürü daha oldu. o zamanlar on yıldan fazla kullanılıyordu.

1953'te özellikle moda oldu ve Fotos veya Informaciones gibi dergilerde Rodríguez ailesine ve onların yazın özgürleşmesine dair çok sayıda ima bulabiliriz. Örneğin, 2 Temmuz 1953'te gazeteci Pilar Narvión, Pueblo gazetesinde “bir Rodríguez'in itirafları”nın yer aldığı ve bir ailenin yalnız babasının karşılaştığı zorlukların açıklığa kavuşturulduğu bir makaleyi imzaladı.

70 yıl öncesinin pek çok İspanyolu, tüm ev işlerini eşlerinin çözmesine alışkın olduğundan, temmuz ve ağustos aylarında çamaşır makinesi, ütü, kızartma tavası ve pratikte bilmedikleri ama ihtiyaç duydukları diğer mutfak eşyaları ile uğraşmak zorunda kalıyorlardı. , vay Şans eseri, her gün iyi giyinmeleri, temiz olmaları ve beslenmeleri şarttı. Politikacı Francisco Silvela (1845-1905), 1950'lerin neredeyse tüm “Rodriguecista” raporlarında atıfta bulunulan bir ifadeyle tanınır: “Yaz aylarında, paralı ve ailesiz Madrid, Baden-Baden'dir.” Sıcak başkentimizi, kumarhaneleri ve şık ve gündelik eğlence olanaklarıyla ünlü Alman termal beldesiyle bir tutmak belki biraz abartılı oldu ama komik olan şu ki, para ve bağ olmadan her şehir yaz eğlencesine yol açabilirdi. .


Buradaki ikilem şuydu: Rodríguez'in ailesini tatile göndermeye gücü yeten en sıradan kişiler milyoner değil orta sınıf işçilerdi, dolayısıyla ev işlerindeki beceriksizliklerini aşağıdaki gibi alternatiflerle telafi etmeleri her zaman mümkün olmuyordu: çamaşırhaneler ve restoranlar. Günün menüsünü yiyebilenler ve evde yiyemeyenler salatalar, reçeller, sahanda yumurta ve sucuklarla Eylül ayının bir an önce gelmesi için nefes alırken.


Barlarda daha fazla müşteri



Ağustos 1965'te El Correo gazetesi Bilbao'da 20.000'den fazla Rodríguez olduğunu tahmin ediyordu. Yaz aylarında bar ve kafelerdeki müşteri sayısı azalmak yerine önemli ölçüde arttı ve en az otuz konaklama işletmesi, ev yemeği bulamayan erkekler için özel bir menü (50 ila 80 peseta arasında) sundu. 70'li yılların başında, Rodriguecizmin yaşam standartlarının artmasıyla daha da tetiklenmesiyle birlikte, Lecturas dergisi, Madridli bir ev kadınının, mutfak konusundaki eksikliklerini gidermeye kararlı erkeklere verdiği yemek pişirme derslerine bir makale ayırdı.

Bu kurs iki saat süren haftalık derslerden oluşuyordu, acemiler, yeni başlayanlar ve uzmanlar için üç seviyeden oluşuyordu ve her derste ilk yemek, ana yemek ve tatlıdan oluşan eksiksiz bir yemeğin nasıl yapılacağını öğrenme fırsatı veriyordu. Hazırlıkların ardından öğrenciler hazırladıkları yemekleri yediler ve son olarak her şeyi birlikte temizlediler.

Görünüşe göre İspanyol erkekleri arasında yemek pişirme bilgisizliği çok yüksekti, bu nedenle Rodríguez'in burada kalması ile kadınların iş dünyasına kademeli olarak dahil olması arasında, yemek pişirme hakkında asgari düzeyde bilgi edinmekle ilgilenen giderek daha fazla erkek vardı. Bu nedenle 70'li ve 80'li yıllarda gönüllü veya zorla yemek pişirmeye yönelik çok sayıda “erkek” yemek kitabı yayınlandı.

1973'te Francisco López de Melgar'ın (Mayfe baskıları) 'Erkekler için Yemek Kitabı', öncü gastronomi eleştirmeni And Dağları Kontu Don Francisco Moreno'nun bir önsözüyle ortaya çıktı. '79'da iki kadın tarafından yazılan ve sıradan aşçılar için tasarlanmış çizimler ve fotoğraflarla dolu 'Cocina para los rodríguez' (Marco Ibérica yayınevi) çıktı.

İki yıl sonra, Richard O'Sullivan'ın 'Mutfakta Bir Adam' adlı kitabı yayımlandı, ancak alt başlıkta kitabın, ister erkek ister kadın olsun, “yemek pişirmek için çok az zamanı olan insanlar için bir kitap” olduğu uyarısı yapılıyordu. Sevillalı tarihçi José María de Mena'nın 1989'da yazdığı ve Kızıl Haç çalışanı olarak dünya çapında yaptığı birçok seyahatin gastronomik avantajlarından yararlandığı bir tarif kitabı olan 'Yalnız erkekler için acil yemek pişirme' çok daha spesifikti.

De Mena, yemek pişirmenin hiçbir zaman kadınsı bir iş olmadığını, bunun yerine kaba ve yalnız erkeklerin işi olduğunu doğrulama cesaretini gösterdi. Avcılar, çobanlar, balıkçılar, askerler. Aynı şey, Burkina Faso'da öğrendiği fil hortumu tarifini veya 100 kişilik paella yapma talimatını veren, şaraba göre hangi bardağı seçeceğini de açıklıyordu. Bu arada Rodríguez biraz beyaz pirinçle yetindi.





Yorum





Hata bildir