Düz turtadan titreyen turtaya

Adanali

Global Mod
Global Mod
Ana Vega Pérez de Arlucea



18 Ekim 2024 Cuma, 00:30





Yorum








olman gerekiyor kayıtlı Bu işlevselliğe erişmek için.


Kayıt olmak











  • Bağlantıyı kopyala






  • WhatsApp






  • Facebook






  • X (eski adıyla Twitter)






  • LinkedIn






  • Telgraf






  • Konular

Zavallı börek, modern mutfağın yeni kurbanı olmanın eşiğinde. Bu onun başına cheesecake ya da kruvasan gibi gelebilir, binlerce farklı şekilde aşağılanabilir ve moda olma hatasını yaptığı için tükenene kadar fuhuş yapılabilirdi. Ne kadar basit, ev yapımı ve turta kadar lezzetli olsa da, birkaç yıl önce yükselen gastronomik trendlerin havuzuna girdi; bu normalde geleneksel tarifte birkaç harika iyileştirme ve bir milyon daha hak edilmemiş yeniden yorumlama (veya daha doğrusu hakaret) anlamına geliyor. .

Müşterilerin dişleri yokmuş gibi pişirme çılgınlığının ardından, yaratıcı restoranlar, kremayı ekleyerek ve yumurtayı çıkararak, herhangi bir ısırık hissini ortadan kaldıracak ve dökülmenin eşiğinde bir kütleye dönüştürecek kadar turtayı yumuşatmaya çalıştı. Sıvı veya küresel bir turtayla hiç karşılaşmadıysanız şükredin: Bunu nasıl yaptığınızı bilmiyorum ama tarif, modernliğin en kötü saldırılarına direndi ve şimdilik itibarını neredeyse hiç bozulmadan koruyor. Bir böreğin ne olması gerektiğini ve ona börek denme hakkını veren özelliklerin (dokusu, tadı, görünümü, içindekiler) neler olduğunu günlerce düşünebiliriz, ancak börek yansımasının en eğlenceli yanı bu tatlıdır. Bir ömür boyu, neredeyse atadan kalma olduğuna inandığımız! aslında oldukça yeni bir formül.

RAE sözlüğünün bunun için verdiği tanıma bakın: «Yumurta sarısı, süt ve şekerle yapılan ve ben mari usulü, genellikle kızartılmış şekerle kaplanmış bir kalıbın içinde kıvrılan bir tatlı. Aynı zamanda genellikle un içerir ve sıklıkla kahve, portakal, vanilya vb. gibi başka bileşenler de eklenir. Bu, artık kimsenin “de” veya büyük harf koymadığı “Meryem Bain of Mary” ile başlayan ve daha önce görülmemiş un ilavesiyle devam eden, yeni fikirlerin ve diğer eski fikirlerin mükemmel bir özetidir. en az 100 yıl boyunca turta. Undan söz edilmesi, ünlü Akademimiz'in eski sözlüklerden ve 19. yüzyıla kadar bugünkü şeklini alamayan turtanın uzun mutfak evriminden miras aldığı bir kalıntıdır.


Fransız konsepti



“Börek” kelimesi Fransızcadan gelir ve farklı dillerde birçok kelimenin ortaya çıkmasına neden olan ancak her zaman düzlükle ilgili olan proto-Hint-Avrupa kökü 'plad'dan gelir. Örneğin, Yunanca'da 'platýs' (geniş, düz), Latince'de 'plattus' (düz veya düzleştirilmiş), İngilizce'de 'düz' (idem) ve Eski Yüksek Almanca'da düz, yenilebilir bir kek olan 'flado' doğmuştur. .


Buradan, Alman Fladen'inden Fransız 'flawns' ya da İngiliz 'flownys'ine kadar çeşitli bir gastronomik aile ortaya çıktı; bunlar Orta Çağ'da düz tabanlı, çok yüksek olmayan tatlı müstahzarlar olarak ayırt edildi ve aşağıdaki kurallara uygundu: etten uzak durmaya dair eski dini kurallar. İber Yarımadası'nda bunlara flaunes, flatones, flones ve son olarak da flaones adı verildi ve bu adla yazılı tarif kitaplarımıza girdiler.

1283 yılında Ramón Llull, 'Romanç d'Evast e Blaquerna' adlı eserinde flaó'dan çocukları tatlıya düşkün yetiştirebilecek bir lezzet olarak bahsederken, 14. yüzyılın sonunda Francesc Eiximenis “flaons e formajades e formatge frit”i ortaya koydu. ab mantega” (flones ve quesadas ve tereyağında kızartılmış kızarmış peynir) Hıristiyan erkeğinin baştan çıkarıcılığının bir örneği olarak. Yani flaón iştah açıcı ve aynı zamanda günahkar bir yiyecekti; muhtemelen bugün hala Castellón, Ibiza veya Menorca'da süzme peynir ve nane bazlı aynı adı taşıyanlara çok benziyordu.


Eski ve yeni usule göre



Flaonların bir kısmı ortaçağ ruhuna sadık kalırken, birçoğu kremayla doldurulmuş çıtır bir tabana sahip bir pastaya dönüştü ve daha sonra yavaş yavaş sert kısımdan kurtularak yalnızca süt ve yumurta dolgusuna odaklandılar. Yapıyı kazandırmak için hala biraz una ihtiyaç vardı ve bu nedenle 1611'de Kral III. Philip'in aşçısı Francisco Martínez Montiño'nun 'Arte de cozina' (sic) adlı kitabında eski geleneklere göre çeşitli şekillerde flaone yapmayı öğrettiğini görüyoruz. ve yeni bir yol. “Flaon kekleri” yumurta sarısı, şeker, süt ve önceden pişirilmiş bir hamurda biraz un kıvrılmışken, “diğer flaonlar” aynı formülü kullanıyordu ancak hamur bazı yoktu ve bir kalıbın içinde ısı uygulanarak pişiriliyordu. yukarı ve aşağı.

Sonraki 200 yıl boyunca bu tatlı türüne leche asada, sütlü güveç, ızgara peynir, quesillo, jericaya, crema volteada veya sade kesilmiş gibi çeşitli isimler verilecekti ve asıl merak edilen şey, ancak 19. yüzyılın ortalarından itibaren bu tatlının kullanılmaya başlanmasıydı. sonrasında doğrudan Fransız mutfağından gelen “turta” adının benimsenmesi sona erdi. O zamanlar hâlâ bir tutam unla ve çift kazan kullanılmadan yapılıyordu: Bu pişirme yöntemi, karamel banyosu, özel flaneralar ve tabakta son çevirme daha sonra yapılacaktı. Sonuçta günümüzün modası, sürekli değişen bir tarifin sadece yeni bir versiyonudur.





Yorum





Hata bildir