28 Ekim 2024 Pazartesi, 19:24.
Yorum
olman gerekiyor kayıtlı Bu işlevselliğe erişmek için.
Giriş yapmak
Büyükannesinin yemeklerinden yalnızca 20 parça kaldı ve Elena Lucas bunları altın gibi saklıyor. Bu çiçekli toprak tabaklarda, La Lobita'nın menüsünün öne çıkanlarından biri olan carabineros sosu eşliğinde Roma tarzı bir macrolepiota (yabani hake) servis ediyor. Ataların bu anıları, 30 Ekim Çarşamba günü Asturias'ta düzenlenecek olan uluslararası gastronomi, kadın ve demografik mücadele kongresi FéminAS'ın açılış gününde gerçekleşti. Eski tarifler, atalardan kalma ürünler veya çocukluk anıları, geleneğe kısıtlamasız saygı gösteren ve çağdaş bir görünüm sağlayan tüm aşçılar nesline ilham kaynağı oluyor.
Toplantının dördüncüsü bu kez 2024 yılında İspanya Gastronomi Başkenti Oviedo çevresini ve Prensliğin en az bilinen mücevherlerinden biri olan Batı Asturya kıyılarını ziyaret ediyor. İspanya, Portekiz, Hırvatistan, İtalya ve İskoç Dağlık Bölgesi'nden elliden fazla aşçı, çiftçi, peynir üreticisi, konserveci ve çiftçi burada toplandı. Amaç, kırsal toplumlarda yüzyıllardır oynadıkları rolü yansıtarak, nüfus azalmasıyla mücadele konusunda gastronominin şu anda sahip olduğu öneme özellikle vurgu yapmaktır.
Soria'nın küçük Navaleno kasabasındaki Michelin yıldızlı La Lobita örneği örnek niteliğindedir. Elena Lucas, “Belirli bir anda kasabada kalma kararını verdik ve bunu bugün burada söyleyebilmek bizim için bir onur,” diye açıkladı ancak süreç belirsizlikten arınmış değildi. Annesinin tüm yemeklerin ana malzemesinin mantar olduğu bir tadım için sunduğu günün menüsünü değiştirmek, 2007'de neredeyse kamikaze gibi riskli bir hareketti. Bugün onun katı bölgesellik ve peyzaj mutfağı söylemi, küresel sahnenin tonudur. “ama sonra masadan kalkan insanlar oldu.” Kararlılıkları, Navaleno'ya kırmızı rehberde onu bir gastronomi destinasyonu haline getiren bir yıldız vermekle kalmadı, aynı zamanda çok uzun zaman öncesine kadar insanların yalnızca göç etmeyi düşündüğü bir kasabanın ekonomik dokusunu da güçlendirmeyi başardı.
Amerikalı ithalatçı Michelle Buster ve Portekizli peynir üreticisi Natasha Soares, peynir tadımı sırasında.
RC
Lucas bu sonbaharda menüsünden yediye kadar yemek sundu; bu da özellikle mikoloji açısından cömert olduğunu kanıtlıyor. Önerilerinin özgünlüğü, et veya balığın yalnızca sos ve garnitür yapımında kullanılması, her yemeğin yağsız kısmının ise her zaman mantar olması. Ekim ayının bu haftalarında inanılmaz bir çeşitliliğe sahip – 30 ila 35 farklı tür – ancak Soria tayga, La Lobita'nın yıl boyunca taze mantar servisi yapmasına izin veriyor. 'Bir dakika' turşusu yapılan Chanterelles, göçebe çobanların hayatta kalma tarifi olan carter sarımsağının versiyonu, pepitoria de amanitas veya “büyükannenin” çini tabaklarında kaplanmış sahte hake, günümüzün en ilginç tekliflerinden birinin kilometre taşlarıdır. İspanyol haute mutfağı.
Ataların nasıl son derece modern önerilere ilham verebileceğinin bir başka örneği de, tadım menüsü için yemek hazırlamak üzere Ourense'nin mütevazı tarım evlerinin tariflerini kullanan Lydia del Olmo tarafından sağlandı. Onun mutfak mesleği, “çocukluğumun yaz aylarında bahçede ve mutfakta yaptığı çalışmalarla bize harika yemekler veren” büyükannesinin örneğinden geliyordu. Ancak eski güveçleri taklit ederek yeniden üretmek yerine, onlara taze ve önyargısız bir gözle yaklaşıyor. Restoranına Galiçyaca “özgür, bağsız” anlamına gelen Ceibe adının verilmesinin bir nedeni var. Sonuçta, görünen mutfağında, “aletten çok güveç” ve tabaklarında “hiçbir şey yokmuş gibi görünüyor, ama çok şey var.” Tıpkı büyükannesinin yaptığı gibi.
Hayat dolu kasabalar peynir kokar
km peynir fabrikasından Galiçyalı Carmela Cano, “Kasabada kalanların geride bırakıldığı fikrini bir kenara atmalıyız, şehirlerde olduğundan çok daha fazla modernlik görüyorum kasabalarda.” dedi. 39, peynir mirası ve demografi arasındaki yakın ilişki üzerine bir yuvarlak masa toplantısında. Son yerleşimcilerin geri çekilmesi nedeniyle son yıllarda kaç çeşit peynir kaybedildi ve bölgedeki çiftçilerin çalışmalarına yeniden değer veren yerel bir peynir fabrikası sayesinde kaç küçük kasaba beklenmedik bir yeniden canlanma yaşıyor?
Lydia del Olmo, Ourense'de Galiçya dilinde “özgür, bağsız” anlamına gelen Ceibe restoranını işletiyor.
R.C.
Peynir dünyasında küresel bir isim olan Amerikalı ithalatçı Michelle Buster'ın moderatörlüğünde gerçekleşen tartışmada Hırvat Martina Pernar ve Portekizli Natasha Soares'in örnekleri de yer aldı. Birincisi, uluslararası turizm severlerin en çok imrendiği mücevherlerden biri olan Paksi Sir'in üreticileri birliğini yönetiyor, ikincisi ise São Jorge Adası'nın üreticilerini temsil ediyor. Her iki durumda da, yerel hayvancılığın yaygın olarak, servetlerini turizmde aramayı tercih eden gençleri ikna etme zorluğuyla karşı karşıya olduğundan bahsettiler. Gelecek, ticaretin profesyonelleşmesinde, kırsal kesimdeki yaşamı cazip hale getirmek için idarenin desteklenmesinde ve halkla birlikte eğitici çalışmalarda yatmaktadır; böylece halk, iyi bir şarabın mantarını açar gibi, iyi bir peynirin değerini ödemeye razı olur. . “Büyükannelerimizin yaşadığı gibi yaşamaya devam etmek istiyorsak değişmesi gereken şeyler var.”
Yorum
Hata bildir
Yorum
olman gerekiyor kayıtlı Bu işlevselliğe erişmek için.
Giriş yapmak
Bağlantıyı kopyala
WhatsApp
Facebook
X (eski adıyla Twitter)
LinkedIn
Telgraf
Konular
Büyükannesinin yemeklerinden yalnızca 20 parça kaldı ve Elena Lucas bunları altın gibi saklıyor. Bu çiçekli toprak tabaklarda, La Lobita'nın menüsünün öne çıkanlarından biri olan carabineros sosu eşliğinde Roma tarzı bir macrolepiota (yabani hake) servis ediyor. Ataların bu anıları, 30 Ekim Çarşamba günü Asturias'ta düzenlenecek olan uluslararası gastronomi, kadın ve demografik mücadele kongresi FéminAS'ın açılış gününde gerçekleşti. Eski tarifler, atalardan kalma ürünler veya çocukluk anıları, geleneğe kısıtlamasız saygı gösteren ve çağdaş bir görünüm sağlayan tüm aşçılar nesline ilham kaynağı oluyor.
Toplantının dördüncüsü bu kez 2024 yılında İspanya Gastronomi Başkenti Oviedo çevresini ve Prensliğin en az bilinen mücevherlerinden biri olan Batı Asturya kıyılarını ziyaret ediyor. İspanya, Portekiz, Hırvatistan, İtalya ve İskoç Dağlık Bölgesi'nden elliden fazla aşçı, çiftçi, peynir üreticisi, konserveci ve çiftçi burada toplandı. Amaç, kırsal toplumlarda yüzyıllardır oynadıkları rolü yansıtarak, nüfus azalmasıyla mücadele konusunda gastronominin şu anda sahip olduğu öneme özellikle vurgu yapmaktır.
Soria'nın küçük Navaleno kasabasındaki Michelin yıldızlı La Lobita örneği örnek niteliğindedir. Elena Lucas, “Belirli bir anda kasabada kalma kararını verdik ve bunu bugün burada söyleyebilmek bizim için bir onur,” diye açıkladı ancak süreç belirsizlikten arınmış değildi. Annesinin tüm yemeklerin ana malzemesinin mantar olduğu bir tadım için sunduğu günün menüsünü değiştirmek, 2007'de neredeyse kamikaze gibi riskli bir hareketti. Bugün onun katı bölgesellik ve peyzaj mutfağı söylemi, küresel sahnenin tonudur. “ama sonra masadan kalkan insanlar oldu.” Kararlılıkları, Navaleno'ya kırmızı rehberde onu bir gastronomi destinasyonu haline getiren bir yıldız vermekle kalmadı, aynı zamanda çok uzun zaman öncesine kadar insanların yalnızca göç etmeyi düşündüğü bir kasabanın ekonomik dokusunu da güçlendirmeyi başardı.
Amerikalı ithalatçı Michelle Buster ve Portekizli peynir üreticisi Natasha Soares, peynir tadımı sırasında.
RC
Lucas bu sonbaharda menüsünden yediye kadar yemek sundu; bu da özellikle mikoloji açısından cömert olduğunu kanıtlıyor. Önerilerinin özgünlüğü, et veya balığın yalnızca sos ve garnitür yapımında kullanılması, her yemeğin yağsız kısmının ise her zaman mantar olması. Ekim ayının bu haftalarında inanılmaz bir çeşitliliğe sahip – 30 ila 35 farklı tür – ancak Soria tayga, La Lobita'nın yıl boyunca taze mantar servisi yapmasına izin veriyor. 'Bir dakika' turşusu yapılan Chanterelles, göçebe çobanların hayatta kalma tarifi olan carter sarımsağının versiyonu, pepitoria de amanitas veya “büyükannenin” çini tabaklarında kaplanmış sahte hake, günümüzün en ilginç tekliflerinden birinin kilometre taşlarıdır. İspanyol haute mutfağı.
Ataların nasıl son derece modern önerilere ilham verebileceğinin bir başka örneği de, tadım menüsü için yemek hazırlamak üzere Ourense'nin mütevazı tarım evlerinin tariflerini kullanan Lydia del Olmo tarafından sağlandı. Onun mutfak mesleği, “çocukluğumun yaz aylarında bahçede ve mutfakta yaptığı çalışmalarla bize harika yemekler veren” büyükannesinin örneğinden geliyordu. Ancak eski güveçleri taklit ederek yeniden üretmek yerine, onlara taze ve önyargısız bir gözle yaklaşıyor. Restoranına Galiçyaca “özgür, bağsız” anlamına gelen Ceibe adının verilmesinin bir nedeni var. Sonuçta, görünen mutfağında, “aletten çok güveç” ve tabaklarında “hiçbir şey yokmuş gibi görünüyor, ama çok şey var.” Tıpkı büyükannesinin yaptığı gibi.
Hayat dolu kasabalar peynir kokar
km peynir fabrikasından Galiçyalı Carmela Cano, “Kasabada kalanların geride bırakıldığı fikrini bir kenara atmalıyız, şehirlerde olduğundan çok daha fazla modernlik görüyorum kasabalarda.” dedi. 39, peynir mirası ve demografi arasındaki yakın ilişki üzerine bir yuvarlak masa toplantısında. Son yerleşimcilerin geri çekilmesi nedeniyle son yıllarda kaç çeşit peynir kaybedildi ve bölgedeki çiftçilerin çalışmalarına yeniden değer veren yerel bir peynir fabrikası sayesinde kaç küçük kasaba beklenmedik bir yeniden canlanma yaşıyor?
Lydia del Olmo, Ourense'de Galiçya dilinde “özgür, bağsız” anlamına gelen Ceibe restoranını işletiyor.
R.C.
Peynir dünyasında küresel bir isim olan Amerikalı ithalatçı Michelle Buster'ın moderatörlüğünde gerçekleşen tartışmada Hırvat Martina Pernar ve Portekizli Natasha Soares'in örnekleri de yer aldı. Birincisi, uluslararası turizm severlerin en çok imrendiği mücevherlerden biri olan Paksi Sir'in üreticileri birliğini yönetiyor, ikincisi ise São Jorge Adası'nın üreticilerini temsil ediyor. Her iki durumda da, yerel hayvancılığın yaygın olarak, servetlerini turizmde aramayı tercih eden gençleri ikna etme zorluğuyla karşı karşıya olduğundan bahsettiler. Gelecek, ticaretin profesyonelleşmesinde, kırsal kesimdeki yaşamı cazip hale getirmek için idarenin desteklenmesinde ve halkla birlikte eğitici çalışmalarda yatmaktadır; böylece halk, iyi bir şarabın mantarını açar gibi, iyi bir peynirin değerini ödemeye razı olur. . “Büyükannelerimizin yaşadığı gibi yaşamaya devam etmek istiyorsak değişmesi gereken şeyler var.”
Yorum
Hata bildir